• Generale
  • Parteneri

Q&A - generale

Companii

  • Câți angajați cu dizabilități trebuie să aibă o companie ?
    Conform legii 448/2006 (cu modificările și completările ulterioare), în cazul companiilor cu cel puțin 50 de angajați, numărul angajaților cu dizabilități trebuie să fie 4 % din totalul angajaților. exemple:
    • total angajați 50, trebuie să fie 2 angajați cu dizabilități
    • total angajați 100, trebuie să fie 4 angajați cu dizabilități
    • total angajați 500, trebuie să fie 20 angajați cu dizabilități
    • ....
  • Uncategorized FAQ

  • Orice companie sau instituție publică este obligată să angajeze persoane cu dizabilități?
    1. Toate companiile care au cel puțin 50 de angajați, sunt obligate să angajeze persoane cu dizabilități în procent de 4% din totalul angajaților.
    2. Inclusiv instituțiile statului au această obligație (cele cu cel puțin 50 de angajați). Excepție fac instituțiile subordonate: Ministerului de Interne, Apărării, Justiție, etc
    În situația în care astfel de angajări nu sunt posibile ..... vezi întrebarea care urmează.
  • Ce obligații au companiile care NU au angajate persoane cu dizabilități?
    A. Să plătească lunar bugetului de stat o anumită sumă pentru fiecare persoană cu dizabilități neangajată.
    • Calcul sumei se face luând în calcul valoarea salariului minim pe economie
    • Foarte simplu spus, o companie care nu are persoane cu dizabilități angajate, datorează lunar bugetului de stat, pentru fiecare angajat suma de 92 de lei. Exemplu: o companie cu 1.000 de angajați (fără angajați cu dizabilități), datorează și virează lunar, bugetului de stat suma de 92.000. 
    sau B. Să plătească bugetului de stat jumătate din suma (cea care reiese de la punctul A.) iar cu cealaltă jumătate să facă achiziții de produse sau servicii de la Unități Protejate.
    • mergând pe exemplu de mai sus (compania cu 1.000 de angajați), se pot face achiziții de la UP în valoare de 46.000 de lei lunar, diferența - cealaltă jumătate de 46.000 urmând a fi virată bugetului de stat. 
  • Ce fel de produse sau servicii se pot achiziționa de la Unități Protejate?
    • strict produsele sau serviciile care sunt autorizate prin autorizația emisă. Strict acele produse și servicii care reies din domeniile autorizate, care apar în Registrul Unităților Protejate - publicat pe site-ul www.andpdca.gov.ro
    • strict produsele sau serviciile realizate prin propria activitate a persoanelor cu dizabilități angajate în entititatea unitate protejată.
  • Cum își pot asuma companiile responsabilitatea ?
    Companiile pot să aibă un grad ridicat de responsabilitate socială:
    • respectând atât litera cât si spiritul legii
    • angajând persoane cu dizabilități
    în cazul în care NU este posibilă angajarea de persoane cu dizabilități și se decide colaborarea cu unități protejate, companiile pot să-și asume:
    • colaborarea cu Unități Protejate responsabile
    • colaborarea cu acele Unități Protejate care respectă și litera dar și spiritul legii
    • achiziționând doar acele produse și/ sau servicii care sunt realizate prin propria activitate a persoanelor cu dizabilități.
    (*) recomandăm analizarea cu responsabilitate a fiecărui posibil furnizor Unitate Protejată dar și a produselor sau serviciilor oferite de către acestea. Inclusiv în acest mod companiile își asumă responsabilitatea socială, colaborînd cu acele UP care respectă atât litera cât și spiritul legii.
  • De ce, în cele mai multe cazuri, produsele sau seviciile de la Unități Protejate sunt mai scumpe decât cele similare existente pe piață?
    Unitățile Protejate au cel puțin 30% din total angajați persoane cu dizabilități, unele chiar mai mult.
    • acest aspect poate însemna o productivitate a muncii mai scăzută decât au alte companii de pe piață.
    • evident productivitatea muncii se reflectă și în prețuri,
    Deseori se întâmplă ca, prin angajarea persoanelor cu dizabilități, entitatea Unitate Protejată să fie nevoită să facă anumite investiții specifice doar pentru angajați cu dizabilități.
    • investițiile mai mari, generează prețuri mai mari la produsul / serviciul oferit.
  • Este o alegere bună ca o companie să colaboreze cu Unități Protejate?
    În cazul în care NU este posibilă angajarea persoanelor cu dizabilități, categoric este recomandabil să colaborați cu Unități Protejate. Este foarte important să existe colaborări cu Unități Protejate responsabile. Făcând asta:
    • se realizează economii semnificative în bugetul de cheltuieli a companiei.
    • printr-un astfel de parteneriat, compania susține o entitate care are angajați persoane cu dizabilități.
  • Cum alege o companie Unitatea Protejată cu care să colaboreze?
    Sunt câteva elemente pe care noi le recomandăm.
    1. Asigură-te că UP respectă atât litera cât și spiritul legii.
    2. Identifică acele UP care oferă produse sau servicii de care compania ta are nevoie.
    3. Asigură-te că produsul sau serviciul pe care-l achiziționezi este întradevăr este realizat prin propria activitate (integral sau parțial)  a persoanelor cu dizabilități angajate în cadrul UP.
    4. Ai dreptul să ceri,  UP sau reprezentantului UP, orice informație pe care tu sau compania ta o consideră relevantă.
    5. Suntem convinși că înțelegi că nu poți achiziționa orice de la o UP (vezi exemplu de mai jos).
    6. Conform legii (care de această dată este foarte strictă) NU poți achiziționa produse ''intermediate''. Poți achiziționa și deduce din taxa în cauză, STRICT acele produse sau servicii, realizate prin propria activitatea a persoanelor cu dizabilități din cadrul UP.
    You4Ability este autorizată ca UP să ofere trei tipuri de servicii. Una din direcțiile pe care noi oferim suport, este și aceasta - te ajutăm să identifici cele mai bune parteneriate cu UP. Evident, fiind UP  și avînd autorizate aceste servicii, veți putea deduce contravaloarea serviciilor noastre din taxa datorată bugetului de stat. Exemplu: să presupunem că o UP este autorizată să producă detergenți.
    • Vei putea achiziționa de la aceasta UP doar acei detergenți produși efectiv de Unitatea Protejată
    • Nicidecum nu vei putea achiziționa, să spunem brandul ''Ariel'' sau ''Persil'' - decât dacă producătorii acestor branduri sunt autorizaâi ca UP
  • Q&A - parteneri You4Ability

    UP-uri

  • Ce servicii oferă You4Ability?
    Strict cele pentru care este emisă autorizația. În mod specific oferim suport pentru:
    • Angajarea de persoane cu dizabilități
    • Consultanță în identificarea celor mai bune soluții de parteneriate cu Unități Protejate
    Totodată suport pentru ''alegerea partenerilor Unități Protejate''. You4Ability poate fi brokerul tău de Unități Protejate
    • Suport pentru încheierea și gestionarea parteneriatelor cu Unități Protejate
    • Acces la rapoarte detaliate cu Unităților Protejate din România
    Totodată oferim servicii de publicitate pentru partenerii You4Ability.
    • Ne focusăm pe promovarea proiectelor de CSR ale partenerului - cele care țin de persoane cu dizabilități dar și de domenii precum educație, social, cultură, mediu și sport.
    • Ne propunem să putem da cât mai multe exemple de bune practici, astfel încât tot mai multe companii să se implice în viața cetății.
    Soluții / proiecte customizate pentru angajații cu dizabilități existenți sau pentru potențiali angajați cu dizabilități. detalii în oferta pentru partenerii You4Ability 
  • Uncategorized FAQ

  • You4Ability te poate ajuta să identifici cele mai bune parteneriate cu Unități Protejate?
    Am putea spune că You4Ability poate fi brokerul tău de Unități Protejate. DA, pentru partenerii You4Ability, oferim analize și rapoarte despre Unitățile Protejate din România. Ajutăm partenerii You4Ability să identifice cele mai bune parteneriate cu Unitățile Protejate. Oferim suport pentru a gestiona responsabil parteneriatele cu UP. Oferim suport partenerilor noștri astfel încît să aibă în vedere toate detaliile relevante, inclusiv cele care exced oarecum, strict legislației dar sunt relevante din punctul de vedere al spiritului legii din perspectiva responsabilității sociale. Contactatează-ne și vom fi bucuroși să realizăm o ofertă personalizată pentru compania ta.
  • Ce înseamnă ''programe pentru persoanele cu dizabilități angajate''?
    Putem realiza programe customizate pentru dezvoltarea profesională a angajaților cu dizabilități. Realizăm personalizarea a astfel de proiecte, împreună cu partenerul nostru plecând de la realitățile activității acestuia dar și ținînd cont de Politica de Responsabilitate Socială asumată de compania parteneră. Astfel de programe pot fi:
    • cursuri (traininguri) de calificare sau recalificare pentru proprii angajați cu dizabilități.
    • programe de dezvoltate personală a angajaților.
    Am fi bucuroși să putem include în astfel de programe și potențiali angajați ai partenerului. Persoane cu dizablități pe care, partenerul nostru, în urma a astfel de programe să le aibă în vedere pentru angajare. (*) mai multe detalii în oferta noastră.
  • Alte întrebări ....
    Partenerii You4Ability au acces la o secțiune de răspunsuri la întrebări specifice pentru acest domeniu. Dacă ai o întrebare, așteptăm să ne-o transmiți printr-un email, prin formularul de contact. Te asigurăm că în cel mai scurt timp vom reveni cu un răspuns. Vei primi un răspuns chiar dacă nu ești (încă) partenerul nostru. Partenerii You4Ability beneficiază de suport dedicat pentru orice este legat de acest domeniu.